Τρίτη 8 Μαΐου 2007

Ακούσματα

Πολλοί με «καταδικάζουν» λέγοντας πως βάζω τα πάντα στο ίδιο τσουβάλι και δεν έχω το θάρρος της επιλογής. Όχι, δεν είναι όλα στο ίδιο τσουβάλι. Είναι σε διαφορετικό.
Ανάλογα τη στιγμή, την διάθεση, την εποχή, τα συναισθήματα.
Σχεδόν πάντα θα βρω σε έναν άνθρωπο ή σε ένα είδος μουσικής, κάτι που να με ελκύει, είτε είναι η νότα, είτε ο στίχος, είτε το ντέρτι που σου βγάζει.
Ιδού λοιπόν, πως «ακούω» όσα με κάνουν να γελάω, να κλαίω, να χορεύω, να νοσταλγώ, να προσμένω, όπως μου τα ζήτησε η Χνουδάτη.

Το ραδιόφωνο στο σπίτι ήταν πάντοτε ανοιχτό. Όταν γυρνούσα από το σχολείο και οι γονείς έπεφταν για ύπνο τα μεσημέρια, ήταν ο μόνος ήχος μες στο σπίτι. Η μαμά μου έχει ιδιαίτερη αδυναμία στα παλιά ελληνικά τραγούδια. Τότε είχα συνδυάσει το σινεμά του ’50 –’60 με την μουσική. Ήμουν δεν ήμουν 7 χρονών όταν άκουγα από το κρατικό ραδιόφωνο Καζαντζίδη, Τσιτσάνη αλλά κι εκείνο το πολύ νοσταλγικό «Καμαρούλα μια σταλιά», άκρως συνδυασμένο με την μπαμπού καρέκλα της κουζίνας, πάνω στην οποία σιγοψιθύριζα τους στίχους. Έμαθα να αγαπώ τον ελληνικό στίχο, το ρεμπέτικο, τον μπαγλαμά και το μπουζούκι.
O Michael Jackson ακόμα μεσουρανούσε και το Dangerous του ’91 ήταν η πρώτη κασέτα που πίεσα τον πατέρα μου να μου αγοράσει. Αυτόν και της Madonna. 9 χρονών είχα ήδη ξεκινήσει την ενόργανη και η pop μουσική ήταν αυτή που με συνόδευε στις επιδείξεις.

-Το πρώτο εφηβικό τραύμα ήρθε στα 15 και δεν ήταν από έρωτα. Αλλά από τους U2. Λίμνες τα μάτια μου όταν έβλεπα στην τηλεόραση ουρές τον κόσμο να περιμένει για ένα εισιτήριο στην Θεσσαλονίκη και να σπαράζω απειλώντας πως θα σηκωθώ να πάω.
Τότε επίσης αμόλησα την πρώτη και τελευταία μου κατάρα, στην κοπέλα που σήκωσε ο Bono να τραγουδήσουν επί σκηνής. Συνδυάζω συναίσθημα και εποχή και θα ξεχωρίσω τα With or Without You, Staring at the Sun, Sunday Bloody Sunday, Pride(In the name of Love).
Οι U2 ήρθαν και έμειναν στην καρδιά ως σήμερα. Μαζί τους έφεραν και τους Depeche Mode. Το Violated έχει λιώσει στο στερεοφωνικό ενώ αγαπημένα διπλά και τριπλά είναι τα Personal Jesus, Precious, Enjoy the Silence, Strangelove.

-Σε όλη μου την εφηβεία έψαχνα και αναζητούσα μελωδίες άλλης εποχής και συνήθως όχι της δικής μου. Αγάπησα Rolling Stones, Doors, Pink Floyd, Led Zeppelin.
To Angie και το Wild Horses των πρώτων και το All of my Love to You των τελευταίων τα βάζω ψηλά. Μοναδική θέση έχει ο Elvis Presley και η Janis Joplin.

-Μεγάλωσα με Έλληνες και Ιταλούς μαζί. Έμαθα τη γλώσσα, αγάπησα ανθρώπους, αγάπησα τραγούδια και τα αναζητώ ως σήμερα. Από Lucio Dalla, Andrea Bocelli, Andriano Celentano ως και τους Biagio Antonacci, Elvis Costello, Tiziano Ferro. Με μαγεύει η φωνή τους, το συναίσθημα, ο στίχος. Πρώτος απ’ όλους ως συνθέτης, ο μοναδικός Ennio Morricone.

-Θαυμάζω για την μουσικότητα των στίχων του, τη δύναμη και το πάθος του, τον ανυπέρβλητο, για μένα, Johnny Cash. Ξεχωρίζω τα Hurt, The Nearest Thing To Heaven. Μοναδική εκτέλεση στο One(U2) και U are my sunshine.
-Ακούω ευχάριστα και χορεύω με 80s, συνήθεια που άρχισε στα 17. Ξεχωρίζω τα λατρεμένα Big in Japan, When u call my name και Smooth Criminal.
-Αρρωσταίνω με λατινοισπανικά τραγούδια με αντιπροσωπευτικό δείγμα το Represent Cuba.
-Πλυμμηρίζουν συναισθήματα και αναμνήσεις από την διαμονή μου στη Ρώμη όταν ακούω reggae και ηλεκτρονική μουσική. Δεν θα βαρεθώ ποτέ να ακούω το Could You Be Loved και το Kingston’s Town.
-Ταξιδεύω με το soundtrack της Amelie και τη μουσική ευφυΐα του Moby.
-Σκίρτημα στην καρδιά το Mad about U του Sting, το Again των Archive, το When U Love Someone του Bryan Adams, το Trouble των Coldplay, το Fade Into U των Morcheeba. H τύπισσα έχει φωνάρα.
-«Κοπανιέμαι» με James. Ξεχωρίζω το Laid και το Seniorita.
-Με πιάνει ρίγος όταν ακούω το «Πάρτυ» του Μητσιά, τη «Ρόζα» του Μητροπάνου, το «Χειμωνιάτικο πρωί» και το «Ίσως φταίνε τα φεγγάρια» της Βιτάλη, το «Για σένα μπορώ» της Μαρινέλλας, το «Πάτωμα» της Πρωτοψάλτη, το "Αυτή η νύχτα μένει" της Παπίου.
-Ξεχωρίζω πρώτο τον Αλκίνοο, μετά Χατζηγιάννη και Κοργιαλά από τους σύγχρονους -κυρίως ως μουσικούς-μου αρέσουν συγκεκριμένα τραγούδια από Ξύλινα Σπαθιά και ναι αγαπώ τη φωνή και μόνο της Άννας Βίσση. Δε με απασχολεί τι κάνει, πως ντύνεται, με ποιόν κοιμάται.
Όταν ακούω το «Παραλύω» και το «Πράγματα» γίνομαι ένα με το κομμάτι.
-Last but not least, το Dance me to the end of Love. Αυτό καλά φυλαγμένο για αυτόν που θα με κάνει να θέλω να μοιραστώ τη ζωή μου.

*Συγνώμη για την πολυλογία, αλλά όταν πρόκειται περί μουσικής, δύσκολα συγκρατούμαι.
Απ’ όσο έχω τριγυρίσει, οι περισσότεροι έχουν γράψει, νομίζω έχει ξεφύγει η Αργυρένια και ο ζερο. (Αυτό ήταν πρόσκληση).

*Ρενατάκι
το ερωτηματολόγιο εντός της εβδομάδας!

32 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Χρόνια κι ακούσματα που δραπέτευσαν στο τρέξιμο μιας καθημερινής παρανοϊκής εργασίας και δε το κατάλαβα. Δεν ξέρω αν έχω τη δύναμη να κάνω κάτι τέτοιο κι ας φαίνεται σε κάποιους απλοϊκό.
Σιωπώ πια να επιτρέψω στις μελωδίες σου να εισρεύσουν στα εντός μου!

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

σκέψου πόσα έγραψες και πόσα ακόμη άφησες απέξω...
τραγούδια μιας ζωής.

Xνούδι είπε...

Πλήρης σε μουσικότητα. Αυτή η νύχτα που έμεινε, της Παπίου, εμένα με στοιχειώνει. Και η ταινία επίσης.
Ύπέροχο το κουτάκι με τα τυμαλφή σου Bebe. Και σε ευχαριστώ πολύ.
Καλημέρα :)

PipeSmokerScout είπε...

Και δεν είσαι η μόνη. Από τα ακούσματα που έγραψες το 90% εκφράζουν και μένα.

BeBe είπε...

@ήχος:
Ό,τι μας πληγώνει θέλουμε δεν θέλουμε, μπαίνει μέσα μας.
Γιατί τόση στενοχώρια;
Τις καλημέρες μου και μια αγκαλιά.

@σπύρος σεραφείμ:
Πάρα πολλά άφησα έξω..αν τα έγραφα όλα,θα κατανάλωνα τουλάχιστον 4 μέρες να τα σκεφτώ/βρω κι άλλες τόσες να τα γράψω..

@χνούδι:
Ευχαριστώ χνου μου, και για την πρόσκληση και για τα λόγια σου.
Καλημέρες και φιλιά!

@pipesmokerskout:
:) Καλώς ήρθες

Ανώνυμος είπε...

Ωραία ακούσματα έχεις, εύγε!

Μάκια!

industrialdaisies είπε...

Πω πω!!! Μαμά, μαμά! Ένα jukebox που παίζει καταπληκτική μουσική!Καλημέρα!

Ανώνυμος είπε...

Δεν μπαίνει απλά, μένει κιόλας.
Είναι μια απλή αποδοχή όσων εσφαλμένα άφησα - δίχως να το καταλάβω - να σιωπήσουν.
Ευχαριστώ για την αγκαλιά.
Καλή σου ημέρα.

zero είπε...

Σε ευχαριστω ...
οτι μπορεσω θα κανω.
Παρα πολυ καλες οι επιλογες σου.
Μουσικα...
μαλλον ολοι μια απο τα ιδια ειμαστε.

ζερο.

Ανώνυμος είπε...

όμορφες μουσικές...

Φράνσις είπε...

Το ραδιόφωνο είναι μονίμως ανοιχτό.Εχω μονίμως ακουστικά στ' αυτια για ν΄ακούω red.Συγγνώμη αλλά τον αγαπώ. Ξυπναω ,κοιμάμαι με ροκ, ό,τι παίζει τέλος πάντων. Οταν ξυπνας χαράματα με 20years-PLACEBO, καπάκι Love hurts-INCUBUS και καπάκι One heat to the body -STONES, πες μου πως διάολο να αντιμετώπισειςς αυτο που λέγεται επιβίωση χωρίς να φας τα λυσσακά σου; χαίρεσθε...

Ανώνυμος είπε...

Μου αρέσουν πολύ τα ακούσματά σου :))
Χμμμ βλέπω ότι με πρόλαβε η Ρενάτα στην πρόσκληση ;)

Ανώνυμος είπε...

:)

eρωτακι είπε...

BeBe μου, απόλυτη ταύτιση!
ΜΜΜΜΜΜουάτς!
:)

BeBe είπε...

@theodora:
Καλησπέρες Θεοδώρα μου :)

@industrialdaisies:
:D Φιλί

@Ήχος Πλάγιος.Μόνος...
Τίποτα..

@ζερο:
Να κάνεις ό,τι μπορείς να δω τι ακούς όταν γράφεις αυτά που έγραφες σήμερα-κυρίως-;)

@ΣεΞπΥρ:
Ευχαριστώ Mister!

@auburn Kate:
Γιατί καλέ ζητάς συγνώμη;
By the way, στο αυτοκίνητο είναι μια από τις 6 προεπιλεγμένες συχνότητες..

@confused:
Τι κι αν σε πρόλαβε η Ρενάτα, οι απαντήσεις είναι για όλους! Καλησπέρα θάλασσα

@Mortadella:
Πείνασα...!

@ερωτας:
Φιλάκι...

kyriayf είπε...

α... τραγούδια...
ναι, τα πλείστα και γω τα αγαπάω... και τα τραγουδάω...

από οξεία "τεμπελίαση" έγραψα το 1/100... στο "παιχνίδι"...

και κείνη η συναυλία των U2...800 χμ μακριά... πως να πάω;;;;

:))))

μαριάννα είπε...

Εντυπωσιακά ώριμες οι επιλογές σου! Σε συγχαίρω και συμφωνώ απόλυτα! Τελικά είμαστε πολλοί που αγαπάμε τη μουσική παράφορα! Ανέδειξε κόσμο και κόσμο το παιχνίδι... ;)

Siddhartha είπε...

Ωραίες αναμνήσεις μου ξύπνησε το πστ σου. Το πρώτο δίσκο που αγόρασα, τη πρώτη κασσέτα. Ωραίο το ταξίδι , και πολύ ωραία και τα ακούσματά σου. Ειδικά το τελευταίο του Coen, τι να πώ; Μακάρι να υπάρχει όντως. Απίστευτος τραγουδοποιός, μα κυρίως, στιχουργός.

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Η "Ρόζα" κι εμένα μου αρέσει πολυ!

..αγγελόσκονη.. είπε...

καλέ τι σοβαρές μουσικές ακούτε εσείς εδώ;απαπα!!εγς δεν το παίζω αυτό το παιχνιδάκι... :)

R2-D2 είπε...

Το Dance Me To The End Of Love, ε; Λοιπόν, όταν θα το πεις αυτό σε κάποιον και θα σου απαντήσει με το I'm Your Man του φίλτατου Λεονάρδου Κόεν, μη χάσεις καιρό, παντρέψου τον! Στο λέω εγώ, που δεν μου αρέσουν γάμοι, παπάδες και κουφέτα.

Heavy Metal και πανκιές δεν βλέπω να ακούς - αν κοπανιέσαι με τους James τι κάνεις με τους Metallica και τους Ramones αλήθεια; Πάντως ωραίο ποστ, το απόλαυσα.

Bliss είπε...

h mousikh einai to pan ...


ola ta ais8hmata sou
phgazoun apo ekei mesa

Ανώνυμος είπε...

Τα έχεις ξεχωρίσει πολύ όμορφα!!
Αυτό το 'για σενα μπορώ'....

Κι εγώ 8 Ιουνίου είμαι, να κανονίσουνε καφεδάκι εκείνη τη μέρα, να το γιορτάσουμε.
:))

Unknown είπε...

Χαμός, άρτια οργανωμένος, πλουσιοπάροχος, πλουραλιστικός (βεβαίως, βεβαίως) και ακομπλεξάριστα μελωδικός.
Και τώρα που ολοκλήρωσα την κριτική μου, αβίαστα και ειρηνικά να σ' ευχαριστήσω που μου ψιθύρισες πως και μετά απ' την πονεμένη μας γενιά, αυτά που αγαπήσαμε, υπάρχουν. Στον ενεστώτα.
Γράψε έναν ακόμα αναγνώστη, λοιπόν.

weirdo είπε...

Να ακούς αυτό που γουστάρεις, όταν το γουστάρεις.. Η μουσική -όπως και η ψυχή μας/ ταυτόσημα αυτά τα 2 για μένα- δεν έχει σύνορα, ούτε μπαίνει σε νόρμες και καλούπια..:)

Dance me to the end of love....-εδώ με τσάκισες...(Με την καλή έννοια, φυσικά..:!)
Καλημέρα :)

BeBe είπε...

@kyriaf:
Άστα ακόμα ψυχολογικό μου έχει μείνει!

@ghteytria:
Ευχαριστώ για τα λόγια σου. Όντως έχει αναδείξει προσωπικότητες και συναισθηματικούς κόσμους..

@Siddartha:
Φοβερή χροιά στην φωνή του αυτός ο άνθρωπος...

@Ασκαρδαμυκτί:
Από τα καλύτερα που έχουν γραφτεί..

@αγγελόσκονη:
Καλή μου,μου ζητήθηκε να γράψω τα ακούσματά μου, αλλά επειδή εγώ ακούω μουσική 16 ώρες την ημέρα, θα χρειαζόμουν πάρα πολύ χρόνο για να κάτσω να γράψω ό,τι μου αρέσει.
Έτσι, "διάλεξα" αυτά που με στιγμάτισαν..

@R2-D2:
Εδώ δεν έχεις άδικο...Heavy Metal δεν είναι το καλύτερό μου, αλλά υπάρχουν κομμάτια που μου αρέσουν...
Εδώ όταν το ανέρτησα το κείμενο, σκέφτηκα πόσα άφησα έξω...Παράδειγμα απορώ πως άφησα τους Metallica έξω, ή για πιο λάϊτ τους REM, Red Hot και Cure, αλλά και την μοναδική Χαρούλα Αλεξίου. Όπως έγραψα και στην αγγελόσκονη, διάλεξα ό,τι με στιγμάτισε και αγγίζει την καρδιά μου και όχι απαραίτητα ότι μου αρέσει.

@bliss:
Μα όλα όμως!...Καλώς ήρθες

@stefy:
8 κι εσύ; Έλα ρε...Πόσο μικρός είναι ο κόσμος...:)

@Ilias Dimopoulos:
Υπάρχουν και θα υπάρχουν.Δεν ξεχνιούνται, γιατί δεν γίνεται να ξεχαστούν. Ευχαριστώ για το "πέρασμά" σου

@weirdo:
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου...Τσακίζει από μόνο του, το κομμάτι!

leila είπε...

πολλά και ποικιλλα τα ακουσματα σου και σενα..
θα υπογραμμισω τους DM ιδιαιτερως, αφου τους εχω μια αδυναμια..

Μαρω_Κ είπε...

Kαλημέρα!

Τι όμορφα να ξεκινά η μέρα με μουσικές αγαπημένες!

Σας καλημερίζω και σας ευχαριστώ!

Ανώνυμος είπε...

Ωραίο πράγμα η μουσική.

Γνωριζόμαστε σιγά σιγά μέσα απο τις προτιμήσεις μας

BeBe είπε...

@leila:
Είναι μεγάλη αδυναμία οι άτιμοι!

@μαρω_Κ:
Εμείς ευχαριστούμε για τη βόλτα σας

@trelofantasmeni:
Από τα ωραιότερα στη ζωή μας..

Ανώνυμος είπε...

Syneidhtopoiw posa koina agaphmena akoysmata exoyme kai xairoami poly!!! :))
To "ayth h nyxta menei" poy to xw me piano sto post ki ayto to "isws ftaine ta feggaria" ax! Filia, Bebe moy!

Oso gia to xoro me ta 80's eprepe na s' eixa otan xoreyame "Grease" sto party! Krimaa!

Sorry gia ta greklish, kollise to pliktrologio gmt!

BeBe είπε...

@renata:
Πολλά αχ μαζεμένα καλή μου...Τα αξίζουν όμως!Φιλιά!!